torsdag 6 mars 2008

Beställning i rosa...


Dessa är beställda av en mamma som tycker att det är svårt att hitta mjuka kläder i lite större storlekar, detta är 110/116. Kul att jag kunde stå till tjänst med att sy upp passande kläder till hennes dotter. Som jag tidigare predikat om så tycker jag ju att barn skall få tillåtas att ha mjuka plagg som är lekvänliga och mysiga.

Tacka vet jag 70-talet, velourens årtionde! :) En kompis till mig köpte boken "Sy kläder i mjuka tyger" av Åsa Lennartsson på loppis, en bok som kom ut just under 70-talet. Boken hade en inskription från författaren- Lev mjukt! Helt underbart tycker jag, kunde inte sagt det bättre själv. :)

Kjolen och byxorna är sydda i velour från Hilco och muddarna kommer från E-slöjd. Mönstren är modifierade men kommer från Ottobre. Overlock-maskinen har skött sig oklanderligt, bara ett trassel. Älskar mina nya maskin, det går snabbt att sy och reslutatet blir proffsigt. Jättekul!

3 kommentarer:

[sarah lucy carin] sa...

"lev mjukt", underbart sagt!
klart även lite större barn ska ha mjuka, rörelsevänliga kläder. kjolen ser ut att ha gott om plats för springande ben, och snart behövs ju inga byxor - snart är det bara sommarben som gäller...

Jes sa...

snyggt "set", den nya ägarinan blir garanterat nöjd :) lev mjukt vilket bra motto :)

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Smartphone, I hope you enjoy. The address is http://smartphone-brasil.blogspot.com. A hug.