måndag 19 maj 2008

All you can make for babies....

...heter min nya mönsterbok som jag fick av min snälla syster. En engelsk bok från 70-talet som har en hel del godbitar, som ni ser på bilden. Ni kan också skymta två fina tyger som jag också fick.


Jag ska försöka sy lite denna vecka, har dock väldigt svårt att sitta pga. besvärlig foglossning. Förstår inte hur man får mer tid, maj är en väldigt hektisk månad, mötena avlöser varandra och dessutom är det massor som behöver göras i trädgården. Kan inte dygnet ha fler timmar...

6 kommentarer:

OttoPippi sa...

Så underbar boken verkar!!! Vill ha!!! Och tygerna!!! Speciellt det rosa/oreange/röda!!! Grattis till dessa!!!

Strömming sa...

Håller med ottopippi, båda tygerna är jättefina men det lila/rosa ser helt underbart ut! Ska bli spännande att se vad du gör av det!
Det där med foglossning vet jag allt om just nu tyvärr.... har bara i höger sida tack och lov men det är lite jobbit med gasen på maskinen och att sitta på en stol när man arbetat hela dagen!

florin design sa...

Vilken mysig bok du ser ut att ha fått, för att inte tala om tygerna man skymtar...

Vill oxå ha ett dygna med fler timmar, pyssel-timmar :-)

Emma Clara sa...

vilken nice bok det verkar va!!!!!!ohh vulka fina tyger!!!!!! ja...tänk om man hade lite mer tid eller om man var lite pigg på kvällarna....!!!!

Anonym sa...

Vilken insprerande bok det verkar vara. Jag har utmanat dig på min blogg.
Totaja

Retro Elephant sa...

Jättefina tyger och boken verkar vara jättebra! Älskar sömnadsböcker från 70-talet.