tisdag 4 september 2007

Jag är inte bara mamma, jag är sjuksköterska också....

Ja, denna vecka var det dags att bita i det sura äpplet och börja jobba igen, efter 16 månaders mammaledighet. Det kändes riktigt tungt, men nu har jag jobbat två dagar och det är riktigt kul faktiskt. Men det känns förstås jobbigt att bara få träffa mitt gullhjärta någon timme innan det är dags för honom att sova. Honom går det dock ingen nöd på, han busar ju med pappa hela dagarna.

Något som också är jobbigt är att jag inte alls har samma energi på kvällarna, har bara sytt en liten mössa denna vecka. Men jag har klippt ut mönster till en hemlis, som en liten 2-åring ska få i present på söndag. Imorgon åker jag på utbildning i Stockholm och stannar till torsdag kväll. Men på fredag, då ska jag sy!!! :) Om jag inte somnar i soffan före jag tagit mig till symaskinen det vill säga. Hihi....

1 kommentar:

angelmax sa...

Hej känner igen mig i allt du säger har också precis börjat jobba efter min mammaledighet det är jätte kul att jobba men saknar familjen och att sy önskar det var 36 timmar på ett dygn...