tisdag 9 oktober 2007

Stororder produceras för att flytta till USA

Jag har fått en väldigt roligt och smickrande uppdrag. Det är nämligen så att jag har en väninna, Johanna, som bor i New York och livnär sig på att jobba som konstnär (kika på hennes tavlor här) samt på en restaurang. Hon var in och kikade på min blogg och vill nu beställa en massa barnkläder som hon vill sälja vidare i New York.

Det är jättespännande tycker jag, vet inte alls om min gullhjärtakollektion går hem i USA. Jag vet att där så som i London där min syster bor har retrotrenden inte alls slagit igenom, i Sverige är ju 70-talskläder stort just nu. Men man vet aldrig, det ska bli kul att se om det funkar.

Iaf håller jag på att sy för fullt, här är två omlottblusar som är klara. Tyget är köpt på secondhand och mönstret är från boken "Sy till barnen".

7 kommentarer:

Botilda sa...

Spännande! Hoppas att de uppskattar de fina skjortorna även på andra sidan vattnet.

Klockarbarn sa...

Gud va kul. Lycka till.

Jes sa...

ÅÅÅÅ vilka fina omlottblusar, under bart tyg. Lycka till med affärerna på andra sidan atlanten.

Gekko sa...

Vad kul att få chansen att bli såld i NY! Jättespännande! Dina omlottisar var ju jättesnygga, gillar tyget också.

rino sa...

va kul, hoppas det går bra!

Kaja sa...

Men vad roligt! Då kan du ju numera titulera dig "den internationella sömmerskan/desingern/pysslaren"...

Välkommen! sa...

åh! det där tyget är ju jättefint! jag har själv sytt i likadant tyg, fast grönt! :)