lördag 5 juli 2008

Regnet det bara öser ner...






...ganska skönt faktiskt, pollenallergin blir bättre, jag samlar inte på mig så mycket vätska (fötterna matchar magen ibland, ser ut som bollar) och framförallt jag har hunnit sy en del.

En prototyp till solhatt, var tvungen att prova hur modellen blev innan jag syr i det tyg jag tänkt. Mönstret är från Babycool, och som alla deras mönster är storlekarna väl tilltagna. Denna är sydd i storleken "stor bebis" som skall motsvara 74/80. Till Hugo som drar 98 i storlek numera passade den perfekt.

Blev även en till prototyp idag, en orange jumpsuit i strechfrotté till lillknådden i magen. Detta är ett egetkomponerat mönster som jag tyckte blev bra. Nu ska jag sy en till likadan (dock i ett annat tyg) till en kollega på jobbet som beställt en bebis-kit. Hon har nämligen fått sitt första barnbarn förra veckan, så nu är hon stolt farmor.

2 kommentarer:

Jes sa...

Snygga prototyper!!!

OttoPippi sa...

Jättesnygga!!!! Speciellt jumåsuiten gillade jag!