fredag 12 december 2008

Luciafirande i djupsnö

Klockan 8.00 (vi var där 7.30, jag hade tagit fel på tiden, tokigt) befann vi oss på dagis för att delta i luciafirande. På vårt dagis firar de lucia ute, alla satt i en ring runt fina islyktor och sjöng de traditionella luciasångerna. Därefter var det fika med glögg och peppisar. Vi har fått massa snö och de fortsätter snöa, jättemysigt väder för lucia. Här kommer lite bilder från dagis bla. på vår pepparkaksgubbe, hatten sydde jag igår kväll (alltid ute i sista minuten:) ) för det ingick ingen när jag köpte dressen.



Söt peppis

Tomtenissarna leker

3 kommentarer:

LilleBus sa...

Ser jättemysigt ut! Det är ju så härligt att se dom små liven, och dom är SÅ duktiga med alla sånger dom lär sig, min tös hade firandet igår eftermiddag, men jag glömde tyvärr kameran hemma :-(

Vindling sa...

Men åh så mysigt det ser ut!

Anonym sa...

Åh vilken underbar peppisgubbe!!!! Var den lille också klädd till pepparkaka?
Vi ses!
Maria