onsdag 1 juli 2009

3-årspresent

Min systers yngsta dotter som bor i London fyllde igår 3 år, stort grattis från oss alla. Till henne köpte jag en Aya Nayalinne från min favvobarnbutik Pirum Parum här i stan (väl värt ett besök om ni har vägarna förbi nu under semestern), hittade dock ingen matchande nederdel. Därför sydde jag ett par velourtaights i piratmodell som jag hoppas och tror blir fina till.

Material: Velour från Hilco.

Mönster: Mitt eget blev det till slut. Började att laborera med en långkalsongsmodell från boken "Sy barnkläder av mjuka tyger" men de blev för tok för taighta så jag ritade upp mönstret på frihand. Kikade lite på mitt mönster på muddbyxa.

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Fina tajts :) Tack för butikstipset också, jag är ju i Sundsvall både nu och då. Känner inte till butiken sedan tidigare.

MinaMirakel sa...

Hon blir säkert jättenöjd, byxorna ser jättefina ut./Åsa

Anna, Tvillingtand sa...

Så fint det var ihop!

Doris_Assar sa...

Jättefint set!!