söndag 23 augusti 2009

Jeansmuddisar

Nu har jag invigt min nya bok "Barn igjen" och sytt ett par brallor i jeanstyg med fickor av bomullstyg. Fick lite kommentarer om mönstren i denna bok, och jag håller med, de är stora på storlekarna. Jag sydde ett par i stl 86 för jag tänkte att lillebror skulle få dem. Men nu när de är klara inser jag att de måste klassas som ett par rymliga 92:or. Lägger ut dem till försäljning i butik Gullhjärta.

Förövrigt har solen återvänt till de norrländska markerna. Firade det med att slipa och måla våra ytterdörrar. Det är teakdörrar som tidigare var målade grå (samma nyans som vårt hus)av husets förra ägare, nu är de slipade och ska bli svarta med vit insida. En vit dörr kommer att bli ett jättelyft för vår pyttehall. Ska blir spännande att se reslutatet, just nu svär jag över grundfärgen som var svårt att få jämn.

6 kommentarer:

Retro Elephant sa...

Snygga brallor, fint med fickor i annat tyg.

//Lina

Tanjis sa...

Jättefina byxor! :)
Jag älskar jeans. vad har du använt för slags jeanstyg?

Tycker också att det var snyggt med fickorna i ett annat tyg!

SiriR sa...

Stilige! Liker også lommene godt.
Og lykke til med malingen:)

Sal Wilder sa...

Så söta byxorna blev med de mönstrade fickorna. roligt med en ny mönsterbok, jag är lite av en samlar så vilken tr att jag just nu mest letar efter vuxenmönster, annars skulle jag snart vara några hubndralappar fattigare.

MinaMirakel sa...

Superfina jeans, undrar oxå vad det är för jeanstyg?/Åsa

gullhjärta sa...

Kul att ni gillar dem. Jeanstyget är en något strechig variant som jag hittade som stuvbit på Ohlssons tyger i våras. Jag gillar färgen.