lördag 17 oktober 2009

Pyssel av hårdare sort


Bjuder på en liten häst med änglavingar så här på kvällskvisten. 00.00 står klockans dator på, kanske dags att hoppa ner i snarklådan. Här är ett bevis för att jag även gillar hårt pyssel, jag gick faktiskt både trä-och syslöjd i skolan, och det intresset sitter i även fast sömnaden är roligast.

Den här idéen till änglahästen kan jag inte ta på mig äran för, jag har suktat efter dessa länge på den fina bloggen Jordgubbar med mjölk, men när jag hittade en omålad dalahäst så bestämde jag mig för att göra en egen variant. Dalahästar har vi flera av här i huset, ett litet hästgäng står samlat i vardagsrummet och denna har fått en central plats i köket. Har man en dalmas i familjen så sätter ju det sina spår. :) Dalahästar har jag dessutom sett i nästan varenda inredningstidning den senaste tiden.

2 kommentarer:

Doris_Assar sa...

Åh så fin!!! *vill ha*
:-)

Kaja sa...

Jaha... Då utökades "jag-måste-ha"-listan med en post till...

*funderar på om jag har någon gammal dalahäst*