tisdag 1 februari 2011

Första skötväskan...

Det har varit lite pyssligt och har krävts en hel del fundering men nu är den klar, får jag presentera gullhjärtas första skötväska. :) Efter detta projekt kan jag lova att det inte blir den sista, den var väldigt rolig att sy.
Den är sytt efter eget mönster i retrotyg med två fickor utanpå, inuti är det fodrad med orange tyg och har tre invändiga fickor. Vadderad för att få stadga och har remmar, spännen samt D-ringar från Bibbis (superbra, snabb service och bra priser). Ringarna hoppas jag ska passa i krokarna på snyggvagnen jag tidigare visade.





.

11 kommentarer:

Hanna Engkvist sa...

Den ser jättefin ut! Du kan även sy en skötbädd att rulla ut ifall underlaget känns tveksamt. Ett tips är då att klippa en bit plastad frotté som fästs med kardborrband på skötbädden och kan slängas i tvätten vid behov. :)

Pyssellycka sa...

Åh, den väskan var fin! Vilket underbart tyg!

Jenny sa...

Ooo så snygg!

Retro Elephant sa...

Jättefin skötväska!

//Lina

laura sa...

Jättefin skötväska och härliga färger.

Johannah sa...

Men herre vad fin! Är den till salu??

MinaMirakel sa...

Supersnygg, vilket lyckat projekt!/Åsa

Anonym sa...

Wow, vad snygg. Du är verkligen duktig.

lilla hjärtat sa...

Superfin......va ordet ; )

gullhjärta sa...

Johannah: Just denna skötväska går inte att köpa för den är en beställning, men jag syr gärna upp en till om du vill. Maila mig om du är intresserad. :)

Åsa Tidqvist sa...

så sjukt fin! verkligen jättesnygg!!