tisdag 29 maj 2007

Mera klänningar....



Idag har jag sytt klart tre klänningar, en grön i stl 74/80 samt två orangea, en i stl 50/56 samt en i 62/68. Tycker att de blev fina, håller på att träna mig inför kommande projekt, har nämligen fått in två beställningar på förklädesklänningar. Tycker att jag fått in snitsen nu. Min son har fått agera modell igen, stackarn´som måste ha klänning på sig. :)
De klänningar jag sydde idag kommer att läggas ut till försäljning på Tradera. Men om det är någon som är intresserad, tveka inte att maila.

8 kommentarer:

Gekko sa...

Riktigt snygga klänningar och tyger! Jag har länkat till dig från min blogg. Hoppas det är ok:-)

Jes sa...

Underbara klänningar i underbara tyger :)du är jätteduktig!!

Thea sa...

Berätta -hur lyckas du sy dina kantband så otroligt jämna och fina? Jag är väldigt imponerad!

gullhjärta sa...

Tack så mycket! Det där med kantbanden, det är ganska lätt på denna typ av klänning, håller dock på att sy ett par hängselbyxor och då blir det inte alls bra. Måste nog träna mer.

Jag tycker att det är lättast att ha snedslån lös och strunta i att nåla, då kan man justera som man vill.

Thea sa...

Du nålar alltså inte alls? Utan pressar bara snedslån först och justerar den på plats samtidigt som du syr?

gullhjärta sa...

Japp, det är korrekt! Fick det tipset av ngn på sytråden, tycker att det fungerar bra. Men dock inte när det är väldigt snäva svängar.

Thea sa...

Hur gör du då? Börjar du nåla när du kommit fram till en sväng? Tack för tipset, förresten, jättebra!

gullhjärta sa...

Ja, då nålar jag, men tycker inte att det blir riktigt bra iaf. Ja, som sagt, måste träna mer på det.