onsdag 9 maj 2007

Mormors gamla gardin blev en söt klänning...

Vi är relativt nyblivna husägare och när vi skulle flytta in så ville min mormor, snart 90 år, att jag skulle komma till henne och titta på gamla gardiner. Hon förstod att vi som tidigare bott i en tvåa inte kunde ha tillräckligt många gardiner för att dekorera fönstren i nya huset. Gardiner är ju det absolut första man måste sätta upp, så att det syns att någon flyttat in, enligt mormor.

Sagt och gjort, jag åkte till henne och hittade bla. det här underbara tyget, behöver jag säga att jag aldrig använde tyget som gardin. Men en fin förklädesklänning blev det...

Dessa tyger var det som inspirerade mig att använda retrotyger till mina kreationer. Tygerna är ju helt fantastiska och dessutom kan man köpa dem för en spottstyver.

Inga kommentarer: