onsdag 1 augusti 2007

Projekt- klä om en dockvagn

Före extrem make-over


Efter


Min gamla dockvagn ska komma till användning igen, Hugo tycker att den är jättekul. Kanske inte att köra runt dockor i, men hans byggklossar brukar få sig en liten åktur.

Jag tyckte att klädseln hade gjort sitt, så nu har jag sytt en ny av ett fräsigt (varför använder man inte det ordet oftare? :) ) vaxat tyg från Åhlens. Riktigt fint blev det och inte fullt lika tjejig som förrut, till Hugos pappas glädje. Det är nog att Hugo äger en dockvagn tycker han. :)

4 kommentarer:

malin sa...

gud så snygg den blev! jag håller också på med att klä om en dockvagn, men nu har den legat halvfärdig ett bra tag... Jag snor lite av din energi och gör klart den i morogn :)

gullhjärta sa...

Tack! Ja, den blev lite fränare än förut. Lite krångligt att sy med hela vagnen i maskinen. Den gick nämligen inte att ta isär. :) Men det gick ju att få till i slutänden. Lycka till med din vagn, blir kul att se reultatet.

Jes sa...

Vilket lyft:) Vagnen fick

Hanna sa...

Jättefint blev det!

Roligt att se att du har klätt om just den typen av dockvagn. Jaghade nämligen en likadan fast röd när jag var liten, och den dök upp i mammas och pappas förråd häromveckan. Inte så fräsch längre, så jag tänkte också försöka klä om den sen när Ester blir lite större. Smart med vaxat tyg!