tisdag 28 augusti 2007

Semestern börjar lida mot sitt slut...

Aktiviteten har inte varit på topp här på bloggen kanske ni har märkt. Vi har nämligen semester och vi har varit på eriksgata genom Sverige för att hälsa på släkt och vänner. Nu är vi tillbaka och jag har längtat efter att få börja pyssla igen.

Första dagen på hemmaplan bestämde vi oss för att åka till Gnarp där Hälsinglands största tygaffär finns, det var mitt första besök där och jag blev positivt överraskad. De hade massor med tyger, så mycket så att man inte kunde titta på allt. Var ute efter brun velour men det fanns tyvärr inte, men jag åkte inte därifrån tomhänt. Handlade manchester, polkagrisrandig velour och lite trikå. Tack älskling för att du följde med och höll reda på busungen så att jag kunde shoppa ifred.

Jag har en del beställningar som jag nu skall sätta tänderna i. Men jag kunde inte låta bli att först sy en variant av dreggelscarf (alltså ett skydd för dregglande bebisars små tröjor) , tack LA Woman för mönstret. Den undre kantade jag med min dubbla overlocksöm (vill ha en riktig overlockmaskin!) och den som ligger överst har jag vändsytt, båda har en undersida av fleece. De blev fina båda två tycker jag, tycker trikån är så fin. (Vad tycker du AK? :) )


3 kommentarer:

AK sa...

De var jättefina. Vad vill du ha för dom? Tror att de kommer sitter jättefint på henne. :)

angelmax sa...

Hej jätte fina dreggelscarfs, brukar titta in på din blogg då och då du gör fin fina saker undrar om du skulle vilja dela med dig av mönstret till dessa fina dreggelscarfs vore jätte snällt. MVH Delmo

gullhjärta sa...

angelmax: Tack! Jag kan tyvärr inte ta på mig äran att det är mitt mönster, jag har lånat det av LA Woman på familjeliv. Länkar till hennes galleri:

http://www.familjeliv.se/hem/l_a_woman/galleri.php?cur_album=M%F6nster+och+beskrivning+till+Dry+Bandana