söndag 22 juni 2008

Helgens projekt

Underbart med ännu en långhelg, nu är det inga fler kvar innan semestern. Pust, men det är bara 3 veckor kvar innan semestern börjar och efter den tar mammaledigheten vid. Tjoho, ser fram emot 1,5 års ledighet (eller ledigt och ledigt, vi får väl se hur det blir med den saken). :)


Hoppas att alla haft en mysig midsommar. Vi firade traditionellt på hembygdsgården i närheten med dans och lek runt midsommarstången. Sen åt vi massor av sill och avslutade firandet med en fotbollsmatch på vår framsida, Hugo stupande i säng. :)


Jag har koncentrerat mig på pyssel av ett annat slag än sömnad, det är nämligen vår gamla kökssoffa så håller på att få en make-over. Jag är inte något större fan av furu som jag tidigare nämt så nu ska allt i köket bli vitt. Soffan var först ut, den har slipats, målats med grundfärg samt ett lager med snickerifärg, bara ett lager till, sen är den färdig. Det blir så fin, ni ska få se när den är klar. Men jag säker bara en sak, jag vet varför det kallas för pinnsoffa, för många pinnar är det..... Pust!
Efter lång väntan restes till slut midsommarstången.

Snart på plats, dags för dans!

Lilla trädgårdsmästaren hjälper till vid omplantering av en syren.

En av våra fina fågelskrämmor som min pappa gjort. De ska genom sin rovfågelsform skrämma iväg skator etc. Fungerar så där, skatorna brukar sitta uppe på "rovfåglarna" och speja ut över trädgården... :)


Tidigare stod här en ful gammal trasig dagvattenbrunn, men den fick förra året en ny outfit av min sambo. Tycker att zink-krukan passar bra till.

Inga kommentarer: