torsdag 30 oktober 2008

Jag ser det snöar....



Igår kom första snön här vid Norrlandskusten. Mysigt, men gruvar mig dock lite för att styra syskonvagnen i snömodd. Snön har redan smält bort men jag kände att jag behöver en ny mössa nu när temperaturen kan ligga runt nollan en hel dag. Detta blev resultatet, lite kul att man kan variera den lite efter humör, om man känner för randigt, enfärgat eller lite av varje såsom på bilden.

Har också sytt en par plyschisar till storebror, måste sy fler till honom, han har ju helt plötsligt växt ur alla sina byxor. Förstår inte när det hände. :)

Material: E-slöjds trikå till mössan, fodrad med fleece från Rosa huset. Byxorna är sydda i velour från Ohlssons tyger.

Mönster: Mina egna.

3 kommentarer:

Jes sa...

cool mössa :)

Strömming sa...

Hihi vilken rolig mössa!

HegeS -LykkeTROLL- sa...

Kjempefin lue :o) !