tisdag 11 november 2008

Sjukstuga

Här blir det inte mycket pysslat alls. Hugo var sjuk hela förra veckan, dessutom har han bestämt sig för att sova är underskattat. Efter vi har lagt honom studsar han upp ur sängen efter två sekunder varpå vi går och lägger honom igen, detta upprepar sig ungefär 50 ggr varje kväll och när klockan är 22 sover trotsungen och hans föräldrar är toktrötta. Så någon egen tid på kvällarna har vi inte just nu, men jag övertalar mig själv att det är övergående. Dessutom är jag sjuk nu, tokförkyld med feber och massa hosta. Nu ska gå och dricka ytterligare en kopp med Roiboste.

5 kommentarer:

Anki på sytt/vurm sa...

Usch det är inte kul, och det där med att lägga ungar igen och igen, de ger ju upp till slut, det gäller bara att härda ut :)
Mitt mantra är -det är en mycket viktig utvecklingsfas, det går över...
undrar hur ofta jag upprepat detta?
Styrkekram

Vindling sa...

Krya på dig!

Anonym sa...

Åh, vad man känner igen det där!! Samma sak sker hos mig oxå på kvällarna! Youre not alone! Här har vi kommit ner ifrån ca 30 gånger till 10 nu de senaste dagarna så det artar sig! ;)

Lotta Sultan sa...

stackars! dummadumma hösten och vintern. tycker att förkylning efter förkylning avlöser varandra. och dessutom sovstrejkande barn....håll ut. om någon vecka vänder det!

ellan sa...

Kämpa på, snart vänder det!
Har själv en prinsessa som är inne i en period då hon har väligt svårt att somna - vad gör man eller frågan är kanske vad är de för trix som man inte har kommit på?

Hälsningar från ett kyligt Västerbotten