söndag 3 augusti 2008

Amningskudde



Har en hel lista med saker som skall sys till bebben, måste börja pricka av saker på den.

Först ut blev en amningskudde, något som jag saknade när jag ammade Hugo. Jag vill dock inte lägga ut 400 kr på att köpa en, denna blev betydligt billigare. Innerkudden är sydd av ett underlakan, stoppad med fyllningen från några kasserade IKEA-kuddar. Fodralet är sydd av ett loppispåslakan, har en dragkedja på ena långsidan så man lätt kan ta av och tvätta det. Dragkedjan har jag fått av mamma när hon städade sina sygömmor. Med andra ord blev kudden nästan gratis. :) Banden kan man knyta så att man kan använda kudden som babysitter, Hugo har redan provat komforten och han var nöjd.
Mönster på amningskudden hittar du här.

2 kommentarer:

an.lo sa...

Vilket underbart tyg! Roligare att göra sin egen kudde :-)

Strömming sa...

Åh, tack för mönstertipset. En sån här ska jag också sy! Superläckert tyg som du sytt den i!