onsdag 14 januari 2009

Grabbarna grus växer så det knakar


Vi kommer att få två långa killar, det är jag övertygad om. Men det är väl inte så konstigt, jag är 180 och J är 186, så de har ju att brås på. Men just nu är det trist för lillebror växer ur kläderna så himla snabbt, jag hinner ju inte använda allt. Han har hunnit bli 4 månader och jag har varit tvungen att ta fram 74-kläderna nu. Bodysarna i 68 är för korta. Förstår inte vad det här ska sluta... :)

Storebror växer också så att det knakar, helt plötsligt är alla hans kläder för små. Häromdagen sydde jag ett gäng brallor till honom. Mjuka och sköna velourisar, perfekta att ha under overallen.

Mönster: Mina egna, tre av byxorna är smala i modellen med lite pös nertill. Resår uppe och nere. De gula är traditionella muddbrallor, också mitt eget mönster.

Material: Den turkosa velouren är från Hilco, de övriga från Ohlssons.

7 kommentarer:

Vindling sa...

Mjukt och gosigt. Det där med att barnen växer känner jag igen. Helt plötsligt är alla tröjor i storasysters garderob för korta i ärmarna. Vet inte riktigt hur det gått till.

Botilda sa...

Det sker så explosionsartat, plötsligt är ALLA tröjor för korta i ärmarna och ALLA byxor för små. Vi är precis där hemma hos oss också - inget passar och sytiden är alltför begränsad.

LilleBus sa...

Ja, är det inte kostigt, ibland tycker man att det inte händer nånting för dom på längden men så helt plötsligt skjuter dom iväg rejält!

Fina blev byxorna iallafall!

OttoPippi sa...

Dom ser hur goa och mjuka ut som helst de här brallorna!

Kort og Søm sa...

Så fine bukser, elsker den gule fargen!! :o)

Hilsen Fredrikke

Celi sa...

Härliga färger!

Så olika barn växer, min lillskrutta drar fortfarande 74(fast hon börjar växa ur det nu, äntligen..*l*) och hon är över 1½ år..:)

Strömming sa...

Oj vad han växer din lilla! Här är vi precis på väg in i strl 68 och I är ju 5 månader nu!

Brallorna ser härliga ut. Mjuka och goa!