torsdag 29 januari 2009

Set till en nykomling


Fick en beställning på en set till en liten bebbe som ska kika ut i mars. Om filuren är en tjej eller kille vet vi inte, alltså skulle det var vara i könsneutrala färger. Det är första ggn jag har sytt tossor, har konstruerat mönstret själv efter ett par köpetossor (som jag tycker suttit bra på pojkarna) samt ett mönster jag hade på tygskor. Jag tycker de blev fina och sitter bra på Arvid som han fick agera provdocka. De är förstås lite små för honom, men de är ju tänkta till en nyföd och inte en 8-kilos grabb. :)

Måste be om ursäkt till beställaren för att det tagit sådan tid att sy detta men det beror på att jag fått fel tyg levererat från E-slöjd inte bara en gång utan två. Det var visst något fel på de nummer tygerna är märkta med på deras hemsida.

Material: E-slöjds trikå, fleece och muddväv från Ohlssons

Mönster: Mina egna


6 kommentarer:

Anonym sa...

De ser jättefina ut, tack! =)

Kaja sa...

Jättefina! Snygga tossor, tänkte precis fråga var du hittade mönster till sådana...

OttoPippi sa...

GUUUUUD så snyggt!!! Jag måste verklgien ta mig i kragen, kolla plånboken, och beställa trikå från E-slöjd!

angelmax sa...

jag har inga köpetossor men skulle gärna ha mönstret på ett par sådana tror du det är svårt att klura ut det på frihand?

Strömming sa...

Så sött! :D

Äppel Päppel sa...

Åh, vad fint set! Jättegulligt!