söndag 10 augusti 2008

Bebbens lista betas av...


Nu kan jag bocka för två saker till på listan där det finns nedskrivet vad som bör sys till lilla bebben. Vet att jag är ute i sista minuten, men så är det alltid med mig. Måste ha press på mig för att saker skall hända. Det är ju faktiskt hela 17 dar kvar till beräknat förlossningsdatum. :)

Det blev en liten kaninfilt med brun fleecebaksida och en liten hjälmmössa i elefanttyget. Skall sy fler mössor när bebisen kommit till världen, då jag vet vilken storlek lill* har.


Material:
Kanintyg från JNY, brun fleece från Rosa huset i Borlänge (de har även webbshop). Elefanttyg från Jofotex, marinblå muddväv från Ohlssons tyger.


Mönster:
Mössan är sytt efter ett STIL-mönster som jag köpt på loppis. Till filten behövdes inget mönster, den är ihopsydd med overlocken och sedan vändsydd med min vanliga maskin.

2 kommentarer:

Strömming sa...

Åh så fint. En sån mössa står på min bebbes lista också! Men ska också vänta tills lill* fötts. Har minskat mitt mönster med 3 storlekar men det är fortfarande stooort! Jättesöt filt!

OttoPippi sa...

Superfina grejer!!!