fredag 29 augusti 2008

Fleeceoverall

Overallen med övervikta fötter och händer.

Utan övervik.

Igår blev fleeceoverallen till bebben klar, jag satt till efter midnatt för att få den klar. Nåt som är märkligt är att så fort klockan slår 24.00 så börjar mina maskiner att krångla, två tvillingnålar och en vanlig gick av på loppet av en halvtimme. Men den blev färdig till slut och idag har jag tvingat min sambo att köpa en gäng nya nålar.

Jag blev mycket nöjd med overallen iaf, lite galet mönster på fleecen men samtidigt lite kul.

Material:
Fleecetyg från Rosa huset, köptes på semestern. Trikån är köpt på Ohlssons och detsamma gäller muddväven.

Mönster:
Det har jag påtat ihop själv men jag var tvungen att tjuvkika på en PoP-overall som jag redan hade, var lite trixigt att få allt vändsytt samt få till överviken för händerna och fötterna.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken mysig overall!

Strömming sa...

Åhh!! Bebben kommer bli så varm och go i den overallen! Riktigt fin och mönstret ja, det är galet men fint!!!

Cecilia sa...

Ser verkligen ut som du fått till jättefin sömnad. Roligt! Tror din bebbe kommer trivas utomordentligt bra i sin overall :)

Kort og Søm sa...

Så fint stoff du har brukt!
Lenge siden du har kjøpt det?

Anonym sa...

Jättefin overall! Är säker på att bebben kommer att trivas i den, när nu denne bebbe väl kommer ut....
/Lungmott

OttoPippi sa...

Vilket pill!!! Så duktig du är!!! :-) :-)

Visst är det märkligt med maskinerna som krånglar sent, de kanske också börjar bli trötta :-)

Y sa...

kommer bli läckraste bebben!! den såg verkligen otroligt välgjord ut. Jätteroligt med mönstrat!

Carolina sa...

Jättesnygg!

Jes sa...

Vilken fin, vilket coolt fleectyg!!! Ser mycket välsydd ut :)

gullhjärta sa...

Tack, vad snälla ni är.

Kort og Søm: Tyget köpte jag i juli så det är inte så länge sedan, går kanske att beställa på Rosa huset hemsida, kika på länken.

Solveig Lövendahl sa...

Oj vad duktig du är! Ser väldigt komplicerat ut. Imponerad!!

Kort og Søm sa...

Takk! :o)

Fröken Fräken sa...

Oj, nu blev jag imponerad! Jag kan sy i princip allt i inredningsväg, men kläder går bara inte, suck! Kan hjälpligt fålla byxor..

Nu har jag fått nya tips angående genomträngande träfärg. Man kan använda kvistlack på kvistarna enbart, den färgen torkar tydligen så snabbt att det inte går att använda på stora ytor. Istället ska man använda oljebaserad grundfärg om man vill få helvitt.. jag hoppas att det fungerar... tålamodet börjar ta slut!

Linda sa...

jättefin! mycket praktisk overall, och jag är impad av jobbet du lagt ner, svårt det där med att vändsy och få allt rätt.
och självklart gör det sitt att tyget är så fint, synd att de inte verkar sälja det längre :-(