lördag 30 augusti 2008

Kaniner för stor och liten

Till storebror

Till lillebror alt. lillasyster

Blivande storebror är i akut brist på tröjor så igår sydde jag en kanintröja i turkost så han kan vara lite färgglad på dagis till veckan. Idag kunde jag inte låta blir att sy en matchande outfit till bebben. Jag är så nöjd att jag börjar komma överrens med mina symaskiner nu samt att jag äntligen har fått kläm på hur jag ska sy fast kantband i trikå utan att det blir bubbligt.

Material:
Kanintyg från JNY design, velour från Hilco (Nea Nobelle) och muddväv från Ohlssons tyger.

Mönster:
Egna, har utgått från favvomodeller på köpekläder samt ändrat dem lite för att passa vår smalis. För första ggn har jag sytt fast ärmarna med synliga sömmar, jättesnyggt blev det. Tips om hur man kan göra detta utan att äga en coverlockmaskin har Yrväder beskrivit bra på sin blogg.

3 kommentarer:

Strömming sa...

Så fina kaninkläder! tyget är så mjukt och härligt på små barn! Lillasyster eller bror kommer bli underbart söt i sin body! (jag älskar den som lilla I har, den är så mjuk). Storebror blir nog väldigt fin i sin fina tröja också!!!

Väntar med spänning på vad det ska bli för liten som kommer till er! :D

Fröken Fräken sa...

Men gud så söta kaniner.. kan man få en tröja i detta tyg i vuxenstorlek tro? ;-)

Ja, nu har jag målat två varv med färgen och den är super, så den kan jag rekommendera.. men du får kanske sätta någon i arbete med den...!

Anonym sa...

Vad duktig du är! Superfina kläder. Lycka till med den nya bebben.