fredag 22 augusti 2008

Efterlysning


Är det någon som har koll på hur man kan göra en egen variant på den underbara, men på tok för dyra, Leandervaggan. Det borde inte vara så jättesvårt att trixa ihop en egen. Någon som har nåt bra tips att göra den ovala formen i överkant med. Plywoodskiva i botten hade jag tänkt, tyg utmed sidorna men för att få till den övre stommen kommer jag inte på nån bra lösning. Tror att bebben skulle tycka att det var skönt att sussa i en takvagga. Alla tips mottages tacksamt.

10 kommentarer:

Strömming sa...

http://www.minbebis.com/forum/sy-till-era-bebisar-13163-105.html på flik 8 i den tråden är det en tjej som gjort sin egen vagga efter att ha tittat på leander-vaggan. Kanske kontakta henne för mer info om vad hon använt!

Strömming sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Strömming sa...

Hrm,
länken funkar inte och jag vet inte hur jag ska få den att funka. Men gå till forumet på www.minbebis.com gå in på augustimammor och tråden sy till era bebisar, på flik 8 i den tråden ska det finnas en hemmagjord 'leander-vagga'

Carolina sa...

Kanske kan man använda elrör?

gullhjärta sa...

Tack för tipsen, vaggan som tjejen på minbebis hade gjort var ju jättefin. Ska nog härma henne, måste höra lite närmare vad hon hade för övre stomme.

Y sa...

elrör eller rockringar har jag sett i hemsydda takvavggor. Elrör, alltså såna man drar elsladdar i borde vara bäst. Man värmer dom för att kunna böja dom rätt.

Familjen skogstokig sa...

Elrör tror jag också på, en annan, inte lika bra idé är väl annars att använda en stor badbalja som stomme?

Anonym sa...

Det fanns en bra beskrivning i tidningen Hus & Hem för ett tag sedan, tänkte själv göra en sådan. Materialkostnad ca 300 kr.

Anonym sa...

Hej! Du kan gå in på min sida www.linasvilladesign.blogg.se där hittar du en egenknopad leandervagga! Har gjort den efter hus och hems beskrivning... hjälper dig gärna om du undrar något!

The pyssler sa...

Åh, jag skulle oxå vilja ha en sån till min baby men för dyr tycker jag oxå. Har köpt en stor korg, som ser ut som en babykorg som jag tänkte göra nått skoj med, kanske hänga i taket med nån slags tyghimmel ovanför. bli ju oxå mysigt. =)

/Mirre